everythinghorzes

Dagens ridpass - Coolman.

Publicerad 2013-01-24 21:19:00 i Okategoriserat,

Många av er suckar säkert när ni hör rubriken, det hade jag också men gör det för min egen skull så ni är inte tvungna att läsa !

Red iallfall dressyr på Coolman idag, kan bara sammanfatta ridpasset med ett ord, dåligt !
Han är ju känd som stallets "sega" och han är ju inte så sammarbetsvillig och glad på att jobba om man säger så, det kändes som om det satt tuggimmi under hovarna så han satt fast, seriöst !
 
Ville inte vara för hård mot honom men Sandra säger att jag måste vara jättehård mot honom i början och då kommer han fatta att han måste lyssna på mig. 
 
Vi jobbade nästan hela passet med skänkelvikningar från c-b,a-e.. Han jobbade faktiskt på rätt bra där och förböjde sig inte, det ända var att han kunde ha lite mer framåtbjudning annars var han rätt duktig.
I slutet så skulle vi även galoppera lite på volterna och han var så trotsig och travade fram lite och tvärstanna och börja bocka som en galning istället för att jobba, fick iallfall jobbat han lite i galoppen i slutet med Greta som draghjälp typ haha.
 
Nästa gång tyckte Sandra att jag ska ha långt spö och sporrar för idag så hade jag inte ens ett spö så jag fick långa någon hoppspö haha
 
/Olivia
 
      
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela