everythinghorzes

PITCH PERFECT

Publicerad 2013-02-16 19:22:53 i Okategoriserat,

Lovade ju en recension av filmen jag och Ebba såg i Onsdags så nu tänkte jag göra det.
 

Filmen handlar om en tjej vid namn Beca som flyttar till college fast egentligen vill hon flytta till LA och bli DJ men hennes pappa lovar att så fort hon går ut college kommer han sponsra resan till LA.
 
Beca går med i en grupp som varje år tävlar om att vinna en a-capella tävling, men det går inte så bra för dom och både publiken och domarna tycker barden bellas som gruppen heter är jätte tråkiga.
Eftersom Beca är DJ lär hon gruppen att man kan mixa två låtar så det blir mycket bättre. När barden bellas börjar uppträda med mixade låtar börjar genast alla gilla dom igen och dom vinner den stora a-capella tävlingen.

_____________________________________________________________________
Det händer såklart massa annat som t.e.x att Beca dejtar en kille i deras motståndar lag treblemakers och en i barden bellas spyr när hon blir stressad och nervös och råkar göra det på scenen en gång.
 
Tycker verkligen denna filmen var en 10 poängare, den var såå spännande och rolig. Trodde inte jag skulle tycvka om en så mycket eftersom det är mycket sång och så i den men den var verkligen bra även fast man inte är ett fan av musik-grupper och sånt.
 
10 av 10 toast !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela