everythinghorzes

Grym ponny !

Publicerad 2013-02-02 16:44:00 i Okategoriserat,

Red ju ett dressyrpass på Pongo förut och han var helt sjukt fin och duktig. Han har ju haft lite som en vintervila nu under vintern då vi inte har tillgång till manege och han har endast fått vara ute på uteritter med skritt, trav och lite galopp så han börjar ju komma igång nu.
 
När Isabelle hade longerat klart Lola hade hon lite som en dressyrlektion för mig och Pongo. Red först igenom honom i alla gångarterna och han lyssnade jättebra och var så fin, det ända var att han försökte trycka sig lite mot mitten eftersom Lola stog där men annars var han jätteduktig.
 
Övade sedan på skänkelvikning i alla gångarterna och sedan så tränade vi  öppna och sluta och han bara gick där och gjorde exakt vad man bad honom om. Gillar även att träna för Isabelle för hon förklarar på ett bra sätt och när hon ska säga ett tips eller så säger hon det på ett snällt sätt och berömmer mycket :)
 
Hade även på honom inspänningen för att han ska gå i rätt form och bygga upp muskler efter vintervilan.
 
Bild på Pongo ifrån när vi var hos Jossan i somras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela