everythinghorzes

ANTICIMEX

Publicerad 2013-02-14 14:31:38 i Okategoriserat,

Har precis varit ute och flyttat in kaninburarna in till källaren och tagit bort allt hö och strö som det har kommit från kaninburarna.
Måste berätta en jäkligt äcklig sak nämligen. För några dagar sen stog jag och kolla ut genom fönstret och vad ser jag inte då, jo en äcklig ful skit stor jävla råtta.
 
Pappa ringde anticimex (firma som typ lägger ut gift så ex. råttor, möss, myror dör ut) och idag så kom dom. Tänkte att råttan ändå inte kunde göra något mot kaninerna men han berättade att en råtta kan komma igenom 2 cm och kaninernas galler har ca 4-5 cm öppning så det hade varit hur lätt som helst för den att gå in i deras burar.
Råttorna äter även kaniner och deras bajs så vi flyttade in kaninerna till källaren tills råttan har dött eftersom han killen la dit råttfällor och råttgift så såfort råttan får de giftet på sig blir den helt galen och sen dör den.
 
Har märkt att kaninerna har blivit lite rädda typ och de är för att denna råttan är jättetam för när jag stog där och kollade ut genom fönstet ser jag hur råttan går fram till kaninerna och sedan går den runt på vår altan och råttor brukar annars vara rätt skygga och inte komma fram förens på natten.
 
Hoppas verkligen den dör fort för jag vågar knappt gå ut nu, hehe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela