everythinghorzes

Vad äter Frodo.

Publicerad 2012-05-19 20:38:08 i Okategoriserat,

Fick en fråga för ett tag sedan om vad min kanin Frodo äter,så jag tänkte ta den i ett inlägg nu.

Först & främst så har en fri tillgång till hö och vatten,så varje morgon ger vi honom nytt vatten och en bunt hö så de räcker till dagen + natten.(Om vi ser att hö;t är slut innan nästa dag fyller vi förstås på med mer)
Sen runt 20:00 tiden så får han en halv deciliter pellets utan c-vitamin.(Han får inte den med c-vitamin då dem ändå bara kissat ut c-vitaminen så de är onödigt att köpa de dyrare)
Och med pelletsen brukar vi blanda i lite kaningodis som köper på akren zoo.
(De är bara att kolla bland gnagarmat så brukar de finnas lite godis t.e.x godisstångar,torkade morotsbitar m.m.)
Sen har vi nyligen köpt c+b vitamin flaska.(Jag vet att jag skrev att dem kissar ut c-vitamin men jag köpte de för b-vitaminen och de fanns ingen med bara b-vitamin)
Så varannan kväll så sprutar vi upp 4 droppar med sån vätska i Frodo's mun.(Kaninerna tycker de är gott så de är ingen fara)
Denna vätskan hjälper med att de går fortare att fälla och sen får djuren finare och glansigare päls.
kan ha glömt något men jag tror jag fick med allt :))

/Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela