everythinghorzes

Visste du att ?

Publicerad 2012-03-20 16:00:00 i Visste du att...,

*Beroende på hur man räknar kan man ha mellan 206 och 220 ben i kroppen?

*Coca Cola var från början tänkt till att vara medicin.

*Om allt salt i haven skulle utvinnas, så skulle alla kontinenterna täckas av ett 150 m tjockt lager salt.

 


*En krokodil inte kan räcka ut tungan.


*Strutsens öga är större än dess hjärna.


*En mängd kött en Tyrranosaurus Rex kunde ta i munnen skulle räcka för att försörja en familj på fyra personer i en månad.


*din fot är lika lång som din underarm

* En ko producerar hela 60 liter saliv per dag. Vi producerar 1-2 liter.

 


*Det är fysikst omöjligt för en människa att ha ögonen öppna samtidigt som dem nyser.

* Att ge blod stärker ens imunförsvar, eftersom de vita blodkropparna blir starkare om man byter ut dem då och då.


*Isbjörnar är vänsterhänta?

*Den starkaste muskeln i kroppen är tungan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela