everythinghorzes

Två lösgjörande övningar.

Publicerad 2012-03-17 17:00:00 i Okategoriserat,

Övning 1:  En jätte bra lösgjörande övning är att göra en volt i varje hörn + en volt i mitten.

Vi gjorde det på vår lektion när jag hade Euro.
Det var jättesmart då i galoppen eftersom han vill rusa ifrån än eller slängtrava.
För i slutet kunde jag hålla en fin och jämn galopp hela tiden.



Övning 2: Den andra övningen är att överställa lite i början och ställa åt fel håll för att få hästen lösgjord.

Om du t.e.x är i högervarv så kan du först ställa åt höger och sedan åt vänster även fast du är i högervarvet.
Och om du överställer lite  i hörnerna i början så kommer hästen förhoppningsvis bli mjukare.

Men tänk  på att bara göra det tills hästen blir mjuk :)


Hoppas tipsen hjälpte :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela