everythinghorzes

Ingen tiid !

Publicerad 2012-03-14 15:52:34 i Okategoriserat,

Han inte ens sätta mig vid datorn en enda minut igår vilket ledde till ingen uppdtaering eftersom jag inte
ställt in tidsinställda ..

Igår så åkte jag till Frölunda Torg direkt efter skolan med Ebba & Klara.
Jag hittade världens finaste skolavslutningklänning dock  köpte jag den inte men jag ska se kolla lite mer på den nästa gång jag åker dit.

Såhär såg den ut bakifrån.

Köpte ett par pilotglasögon med svart glas och silvrig kant och en donut.
Inte en donut som man äter då utan en sån man sätter på toffsen så man får en extra stor bulle i håret.

Lika snyggt att tävla med som att ha till vardags och slutligen så köpte jag lite toffsar ;)

Sedan stack jag direkt hem och åt lite snabbt och bytte om till kläderna jag trivs bäst i,stallkläder ♥

Såg dirket att vi hade Teori men vi skulle longeras utan tyglar med ett hinder på volten med Solis.
När det var in tur så gick dte jättebra det var lite svårt att hitta balnsen i början eftersom han är en kraftig
men liten storhäst.

Sen så hände det som inte fick hända,Lisa (ridläraren) tappade longeringlinan Solis flög iväg i världen galopp och jag bara klmrade mig fast i manen eftersom jag inte hade några tyglar.
Jag tänkte
-Skit jag skulle tagit säkerhetsvästen,jag kommer ramla av och slå mig hårt eftersom han galoppera så fort.
Sträckte mig efter bettet och tog tag i det,ingeting hände.
Fick ta tag rätt hårt och försöka samla ihop linan och äntligen stanna han.
Jag var helt skakig efteråt. Men jag fortsatte lite och hoppa utan tyglar och han var
lugn och fin  efteråt ändå :)

Nu ska jag äta något och sätta mig framför tv;en,hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela