everythinghorzes

Dagens ridpass.

Publicerad 2012-03-08 21:01:13 i Okategoriserat,

Idag red jag Toto och Sandra var på någon utbildning så vi hade Lisa istället.

Vi red först fram självständigt då han vart riktigt stel så Lisa sa att jag typ skulle stretcha honom lite så jag överdrev med ställningen ett tag så han blev lite mjukare vilket funkade.
Sen gick vi in på mittvolten eftersom vi bara var två där plus jag.

Där så ställde vi och formade och sånt både i skritt trav och galopp det var först stelt och galoppen var helt kantig men det kändes som om det lossnade en hel del mot slutet när vi gjorde lite skänkelvikningar.

Toto var verkligen jättefin när vi skulle göra skänkelvikningarna och jag behövde knappt trycka med skänkeln föräns han börja flytta sig duktiga häst :D.

/Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela