everythinghorzes

Vad hände med Frodo.

Publicerad 2012-07-01 20:11:52 i Okategoriserat,

Det började med att på Tisdag kväll så ville han inte äta.Utan han var tillbakadragen och var inte sådär fram och glad han alltid är.Nästa morgon så var de inte bättre och då ringde vi blå stjärnan och åkte dit.Dom konstatera nästan direkt att hans mage var fylld med vätska.
 
Så samma dag fick dom magpumpa han,alltså söva ner honom,stoppa ner en slang ner till magsäcken och tömma magen.Hans mage var helt infekterad med blod och massa hårbollar.
 
Nästa dag så hade magen fyllts på igen och dom var tvunga att göra om de eller avliva honom och även fast de bara var 25% chans att han skulle överleva nästa operatiopn så tog vi den chansen.
 
Han klara de och vi var där och hälsade på honom och jag blev så glad när han kasta sig ut ur buren när han såg mig. På Fredagen var oxå där och han mådde rätt bra och han bajsade och började tugga lite hö på Fredagen första gången på ca 1 vecka,guud vad lättad jag var.Men de kunde lika gärna vända helt plötsligt och vi kunde förlora honom.
 
Men idag,Söndag så hämtade vi hem honom och han äter lite hö själv men vi ska ge ett slags pulver och spruta in i mungipan.De kan lika gärna vända men han är verkligen  på bättringsvägen.
 
På sjukhuset så spruta dom även in vätska eftersom han inte drack så mycket heller oxå gav dom tarmmedicin,pencelin och antibiotika.Men nu ska vi bara ge de där pulvret.
 
/Olivia,Thaaank guuud att han börja bli bättra.Hela vår familj var helt nere och dehär har varit den värsta veckan i mitt liv.
 

Frodo älskling på midsommarafton,haha gjorde en krans till honom.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Alma

Publicerad 2012-07-01 20:50:47

Glad att det gick så bra Olivia! Dina djur kommer alltid få det bra :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela