everythinghorzes

Ridläger - dag 5.

Publicerad 2012-07-13 17:18:17 i Okategoriserat,

Näst sista dagen.
 
Vi gick upp och åt sen byggde vi fram i stora manegen.Efter det hämtade vi hästarna och gjorde iordning dom.
 
Min grupp skulle hoppa först och det gick super bra,hon vägrade på en oxer en gång men det gick galant nästa gång så det var inget problem,jättenöjd över henne :)!
 
Nästa pass spöregnade det och vår grupp skulle rida rallybana i paddocken.Det var först ett litet kryss,sen slalom,flytta en flagga,sandflaska,ta ett cykeldäck runt sig och sen hoppa jämnfota över en vattenmatta.Man skulle göra allt till häst förutom ta cykeldäck runt sig och hoppa över en vattenmatta.
Det gick faktsikt jättebra trodde bara man tävlade mot dom i sin egna grupp så jag trodde jag skulle komma runt topp 3 för det gick verkligen super bra.
Men när jag fick reda på att man tävlade mot andra gruppen också var jag inte lika säker då en i den andra gruppen tävlar/tränar gymkhana och hade sin sköthäst/medryttarhäst Polo på lägret som ni säkert känner igen från Gbg hs.
 
(ni får veta hur det gick imorgon för det avr då vi fick veta det)
 
/Olivia.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela