everythinghorzes

Ridläger - dag 3.

Publicerad 2012-07-10 11:10:00 i Okategoriserat,

Vi gick upp som vanligt,åt,hämtade hästarna och fixade iordning dom.
 
Första passet skulle vi ha "jockey pass" alltså vi skulle ha jockey stigläder i 1 timme.
Vi hade kanske 3 pauser där man fick sitta ner ett varv,det var såklart väldigt många som satte sig ner och då fick dom hoppa av och göra tio upphopp vilket också är jobbigt för benen så man känade inget på de ;)
 
Jag satte mig faktiskt aldrig ner förutom i pauserna,hade lust till att göra det en gång men jag bestämde mig för att inte sätta mig ner.Man får ju lixom bra benmuskler av de så de är bra :)!
 
Roxanne var snäll & lysnade men hon ville gärna gå innanför spåret men de är bara att styra till höger och trycka lite med innerskänkeln så går de.
 
Sen hade vi lunch och badade.Nästa pass hade vi gymkhana med Felicia som tävlar gymkhana.
 
Det gick jättebra och jag klarade upphopp på 3 försöket och hon sa att jag var jättebra på de :) Det gick också jättebra på muggflytt då jag inte missa någon fats jag mejade däremot ner en pinne.
Slalom gick också jättebra och det var kul :)
 
Sen testade Carro att göra upphopp på Roxanne och Beda (en storhäst som inte går gymkhana) och hon sa att det var lättare på Beda än på Roxanne som tävlar i gymkhana,haha :) 
 
På  kvällen gorde vi inget speciellt,åt mat badade typ.
 
 
 
/Olivia
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela