everythinghorzes

Utvärdering av hoppträning 28/02.

Publicerad 2012-02-29 15:53:48 i Okategoriserat,

Vi jobbade med stuts eller stuts med ett galopp-språng emellan hinderna.

Första så låg alla bommar förutom ett hinder på marken så vi skulle se vilket tempot vi skulle
hålla för att få in ett galopp-språng emellan.

På framridningen valde jag att ta snodden för första gången för att se om han blev mer avslppnad.
Då han gärna vill ha formen högt upppe och de är svårt att få han att slappna av helt.

Det gick fint,han var lite stel med att ställa oså dock. Sen i galoppen så blev han typ sur på snodden så
han försökte bocka och kasta med huvudet haha sötis.

Kände ingen direkt skillnad sen när jag tog av den men det kändes som han var lite mjukare.

Sen när vi lagt upp alla bommar till hinder på stutsen gick de också fintfint. Det blev något missförstånd
men inga vägringar eller liknande så jag är nöjd :)

Hihi min första tävling med Borkis♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela