everythinghorzes

Onödig fakta.

Publicerad 2012-08-17 13:00:00 i Visste du att...,

- 63 % av alla amerikaner pratar med sina bilar. 
 
- Europa är den enda världsdelen utan någon öken.
 
 
- En ko ligger i genomsnitt ned 13 timmar per dag. 

- På en brandstation i Livermore, i Kalifornien, finns det en glödlampa som lyst sedan 1901.
 
 
- En elefanttand kan väga 5,5 kilo. 
 
- Grodor använder sina ögonglober för att trycka ned maten i magen när de sväljer.  

- När McDonalds öppnade sin första restaurang i Kuwait var kön till drive-in delen över 11 km lång.  
 
- En struts öga är större än dess hjärna.
 
- 97 % av jordens vatten är saltvatten.  
 
 
- Världens enda sjustjärniga hotell. Burj Al-Arab, ligger i Dubai.  (untzuntz jag ska till Dubai)
 
- Kackerlackor kan springa i farten upp mot 5 km/h. 
 
- I genomsnitt använder varje människa 5 år av sitt liv till att äta.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela