everythinghorzes

Gästbloggning!

Publicerad 2011-09-10 15:20:00 i ,

Hejsan!

Mitt namn är Emmie och några av er kanske känner igen mig från dressyrfjollorna.blogg.se ?

 

Jag driver bloggen med min barndomsvän Jessica och min andra kompis Nathalie. Alla tre tävlar framgångsrikt i dressyr, därav vårat fräna bloggnamn.

Vi började blogga i början av 2011 och vi fick en riktig rivstart då vi efter bara några dagar blev länkade på den dåvarande största ridskvallerbloggen Topriders. Sedan dess har vi växt allt mer och blivit mer igenkända i bloggvärlden.

 

Jag har en underbar fux valack på hela 15 jordsnurr som heter Nathan. Jag fick honom när vi båda var 11 år och vi har upplevt i princip ALLT tillsammans. I början ville jag bara hoppa och jag både tränade och tävlade hoppning med Natte. Men nattes nerver på tävlingsbanan gjorde att vi oftast inte kom runt banan utan vägringar, rivningar eller avramlingar. Och efter en skoning hos en veterinär blev vi avrådda från att hoppa pga Nattes tunna sulor.

Så vi fick helt enkelt släppa hoppningen. Men vilken tur att jag stod i samma stall som Sofia, som de flesta av er säkert vet vem det är eftersom hon bloggar på en av de största hästbloggarna i sverige.. nämligen Teamsl.

Sofia var nog den som började hjälpa mig med dressyren eftersom hon tävlade och tränade en del dressyr med Mahjong och även hennes dåvarande b-ponny Candy. Så hösten 2008 deltog jag i division2 för vårt lag och det gick inte så lyckat ska jag tala om för er.

Efter det ville jag aldrig någonsin tävla dressyr igen. Men våren 2009 fick vi faktiskt ihop ett lag till Bohuscuppen och vi for iväg till Björneröd för omg1. I förklassen blev Natte livrädd för en lila filt som hände på en stol så han vägrade gå förbi. När de till slut tog bort den var vi båda två jätte spända och jag glömde av banan. Men trotts detta så kom vi tvåa och i lagklassen vann jag individuellt och som pricken över i:et så vann faktiskt vårt lag den omgången!

 

Det var nog det som fick mig att vilja börja tävla dressyr. Nu tävlar jag upp till LA på lokal nivå men ska faktiskt ge mig ut på min första regionala nu i höst och testa på de högre programmen.

 

Annars är jag en helt vanlig tjej. Jag är 15 år och börjar nian nu i höst. På vardagarna så pluggar jag och tar hand om hästen och på helgerna så träffar jag kompisar och tävlar.

Jag älskar djur och avskyr falska människor. Jag är otroligt pratglad och tycker alltid att det är jätte roligt att lära känna nya människor. Förutom ridningen så målar jag mycket och har ett ganska "konstnärligt sinne" då jag även har spelat piano men tyvärr räckte inte tiden till.

 

Lite kort info om Nathan: Han är en welsh/arab valack som har ett hjärta av renaste guld, samtidigt som han kan vara en riktig buse. Han är otroligt samarbetsvillig och lättlärd. Han kommer att bli en riktig läromästare, han är jätte mjuk i munnen och rätt lättriden när man hittat knapparna.

Men han är också den bästa vännen som aldrig sviker en och jag älskar honom av hela mitt hjärta!

 

Om ni vill läsa mer om mig, Natte och mina andra bloggkompisar och deras hästar tycker jag att ni ska kika in på våran blogg -> http://dressyrfjollorna.blogg.se

Ha en riktigt bra dag!

Kramar från Emmie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela