everythinghorzes

Baka en liten kaka....

Publicerad 2011-09-16 08:48:12 i Okategoriserat,


Detta behövs för att göra smartieskakor..

Först häller du i 125g mjukt smör.
3 dl ströscoker
2 ägg
2 tsk vaniljsocker

Blanda ihop det..och ta en ny bunke:
och lägg i
4,5 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver

blanda det med..


Häll sen i den ena bunkens innehåll i äggrörebunken xD

Så blandar du tills dte blir kladdigt och mörkbrunt.

Sen lägger du ut små klickar (INTE SÅ STORA SOM JAG GJORDE,DOM BLEV ENORMA)
Så häller du på lite strössel och smarites...
lägg sen in dom i ugnen på 175-200 grader,Det står 175 i boken men jag tog 200 grader så blir dom klara
mycket fortare :D Dom ska vara inne i ca 15 min sen är dom klara!!

Readyy

Fattar inte varför det  blir sånna där datum saker när jag laddar över bilderna till datorn?
vte någon så är dte bara att kommentera ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela