everythinghorzes

Brrr

Publicerad 2011-12-10 19:36:21 i Okategoriserat,

Ni anars inte vilken dag jag har haft! Åkte hem från Ebba vid 11-tiden och åkte hem och bytte om.
Sen mockade jag och  Felicia så gav Emma hö. Så ryktade jag Lola och gav hennes mat osv..
När vi exakt skulle rida iväg kom världens regnskur så jag gick in i hagen och hämtade
regntäcket att ha över mig och Lola. Så red vi till ett annats stall där dom har jätte fina
ridvägar  och lite hinder oxå. Redan innan vi var där var jag lite frusen.
Sen började jag bli RIKTIGT och då menar jag riktigt frusen,Hade vanliga jodphurs (stv?)
stövel strumpor,tunna ridbyor och en höstjacka!
Efter ett litet tag började jag bli blöt och det började läcka igenom dessutom började det bli mörkt
så vi vände tillbaka,När vi var tillbaka hade mina ben domnat kände dom inte över hvuud taget
så dte gick knappt att gå, Så fort som satan satte jag på täcket tog av alla grejer
och stack,Det avr verkligen jobbigt att gå hem med domnade ben en sadel med hängade stigbyglar
och schabrak och allt  på (Mina händer var så kalla så det gick inte att ta av det)
Det avr verkligen riktigt skönt att komma in sen hoppa direkt ner i ett övervarmt bad och var där i ca 1,5 tim!

Nu är jag iallfall varm igen och Lola var jätte fin och mjuk sökte sig neråt och hela bunten :D
hare gött /Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela