everythinghorzes

Ridningen♥

Publicerad 2011-04-12 20:59:18 i Okategoriserat,

Skulle ju rida Coolman som sagt men han behövde rida så jag fick ta gamla Gregor ....
Jag tycker ändå det är lite synd om honom eftersom han har varit ridskolehäst i snart tio år..
Han var ridskolan första häst!? Nu är han nitton och dom har inga planer att pansionera honom ;(
Vi hoppade iallafall idag;) Vi började med att värma upp ett mini hinder på 30 cm med en bom framför som vi kom travande mot. Sen så höjde hon det till 50-55 cm så skulle vi komma mot det i galopp, Och i slutet fick vi hoppa lite högra vet inte riktigt eftersom man inte kan se det på dom hinderstöden....
Sen så åkte jag och mamma och kollade på ett par ridstövlar, Och dom var lite stora men vi köpte dom ändå.    Grejen som fick oss att köpa begangnade är för att det är mkt billigare och mina fötter kommer ävxa mer så det är onödigt att köpa ett par dyra stövlar som man kommer växa ut i slutet på året. Sen så är det skönare för då är stövlarna inridna vilket är mycket skönare;)
Ridstövlar
Så här ser dom ut :DDD
Hejdå
/Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela