everythinghorzes

Gårdagens ridpass!

Publicerad 2011-04-28 21:58:55 i Okategoriserat,

Igår hade Issa redan avrit där när jag kom & hon sa att jag kunde rida alla :)
Först gav jag Lola mat medans jag ryktade henne sen rykrtade jag Pongo lite.
Sen red jag iväg mot bb-hallarna med Pongo,Han var räd & typ stannade för allt för han hade ju
ingen kompis med sig med det gick sen ;) Så var han väldigt dragig & ville bara iväg så jag övade mycket på halter & mycket trav innan jag galopperade för jag ville känna att jag hade kontroll i traven innan jag galopperade..
Så red vi så en stund sen skrittade jag han lite & sen red jag tillbaka (i slutet var han jätte duktig♥)
Så tog jag på en grimma & grimskaft på Lola så red vi oxå till bb-hallarna..
Först travade jag lite sen galopperade jag lite fter det tog jag ett hinder & ¨hon blev gensat jätte pigg :D
Så bestämde jag en bana & hon galopperade faktiskt hela banan & gjorde snäa svängar & sprang jätte fort utan att jag behövde skänkla♥:)Sen skrittade jag en lång stund sen red jag hem & då var klockan halv tio :OO
Så jag fick skynda mig hem xD :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia skoglund!

Olivia Skoglund heter jag som driver denna bloggen. Jag är 12 snart 13 år gammal och bor i Göteborg. Jag rider på en ridskola vid namn Långeberga ridklubb och sköter och rider även min medryttarponny vid namn Pongo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela